در چهارچوب جمجمه

حقیقت نیازمند انتقاد است ، نه ستایش - نیچه

۱۳۸۹/۰۲/۰۸

اسلام ، نفت فرصت یا تهدید؟! (01)

شنودهایم

حهت خواندن مطلبی در باره ی شنودک


با تشکر از کامنت دوستم اصلاح گردید

  • ..................متشکرم که.........................سلطنتی.................
  • ................امر مهمی ..................
  • به به خاویار کجاست؟....................من که........
  • چای دارجلینگ بسیار مرغوب ..........
  • توجه کنید آقایان برای استراحت بین جلسه دخترم برایتان پیانو میزند و .........سیگار برگ بسیار.........
  • اوو براوو آفرین خوب لرد عزیز گوش میکردیم.
  • بله آقایان مامورین ویژه ی اعلی حضرت رونوشت تلگرامی را که برای ویلیام دارسی ارسال شده دریافت کردند و اینکه من از شما درخواست کردم تشریف بیاورید به همین دلیل است.
  • آیا شما در مورد دارسی استرالیائی صحبت میکنید؟
  • بله خودش است.
  • او یک احمق تمام عیار است.
  • شنیده ام با یک شرکت اسکاتلندی شراکتی کرده و در آستانه ی ور شکستگی است.
  • اجازه بدید تلگرام را بخوانم.
  • بفرمائید. سر توماس ممکن است آن را به من بدهید؟
  • یک گیلاس هم به من بدهید.
  • در این تلگرام چنین آمده : "مفتخرم گزارش کنم امروز صبح ساعت چهار به وقت پرشیا نفت در عمق ۱۱۸۰ پایی از چاه شماره یک مسجد سلیمان فوران کرد. جزییات دیگر متعاقبا اعلام خواهد شد".
  • پرشیا ؟ هان پرشیا!
  • نفت دیگر چیست؟
  • آقایان آینده ی دنیا و اقتصاد قطعن به نفت وابسته است و جالب است به شما بگویم استفاده از نفت به عنوان انرژی ابلهانه ترین کاربرد آن است و نفت میتواند پایه ای برای ساخت مصنوعاتی باشد که ما حتی فکرش را هم نمیکنیم.  
  • آقایان من این حرفها را نگاه به آیندهای خیلی دور میدانم که کار شورای عالی سلطنتی است اما در حال حاضر به عنوان فرمانده ی عالی دریاداری سلطنتی باید اعلام کنم که ما تصمیم گرفته ایم سوخت ناوگان دریائی خود را از زغال سنگ به نفت تغییر بدهیم و سالانه مقدار زیادی نفت نیاز خواهیم داشت.
  • آقایان نفت چیست دیگر؟
  • لرد عزیز با ما مزاح میکنید؟
  • هه هاها نه ! لرد عزیز نفت یک جور ماده ی سیاه رنگ غلیظ است که از زمین استخراج میشود مثلن مثل ذغال سنگ مایع.
  • که با روش تقطیر خالص می شود.
  • مانند ودکائی که از شراب نامرغوب میگیرند!
  • آفرین بله!
  • آقایان این تلگراف واقعیت نمی تواند داشته باشد این یا کلک دارسی است یا پیشکارش.
  • چرا چنین میگوئید؟
  • من کاملن مطلع هستم که برای رینولدز یعنی مسئول حفاری های دارسی تلگرامی فرستاده شده که بساطش را جمع کند و برگردد.
  • گویا قبل از اینکه تلگرام بدست رینولدز برسد او به نفت رسیده است.
  • عجب اتفاقی!
  • آقایان ما باید از این سرمایه گذار شجاع حمایت کنیم  می دانید طبق اطلاع ما ایشان فقط تا تا اواخر سال ١٩٠٤، حدود دويست و بيست و پنج هزار ليره خرج کرده است؟
  • حالا خواست انجمن سلطنتی چیست؟
  • ببینید در حال حاضر سلسله ای به نام قاجار در پرشیا حاکم است که ما تاکنون بدلیل حمایت از منافعمان در هند به نحو رضایت بخشی در این حکومت نفوذ داریم اما اکنون با پیدا شدن نفت موضوع ...... دوستان........... ما ......ترفندهای............نفوذ اسلام بود.........دوستان یهودیمان.........عثمانی ..................چندین کشور .............با اعراب ..............تمدن ایران.....................حمله اعراب..............نفرت از هم....البته اسرائیل...............و این مهم.................در زمان شاه صفوی..........مامورین لایق................تشیع را ......................واگر با هم متحد شوند....................یک فرد متقتدر به عنوان رئیس جمهور..........سلسله ای جدید..........


متاسفانه دستگاه ثبات کافی ندارد قبلن گفته بودم

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
هوش و استعداد شما و حسن نیت شما برای من مبرهن است.
گرچه منظور شما از این پست کاملا آشکار است ولی اگر در توالی تاریخی رو یدادها دقت نظر داشته باشید کارتان زیبا تر می شود .
شادباش و شادزی

انسان سکولار گفت...

مجددن از توجه شما سپاسگذارم و خوشحال خواهم شد تاکید فرمائید نظرتان تامین شده است.