در چهارچوب جمجمه

حقیقت نیازمند انتقاد است ، نه ستایش - نیچه

۱۳۸۸/۱۲/۲۷

لری کینگ




این پست به تجدید نظر احتیاج دارد / افراطی بوده
 "به حاشیه ی جمجمه رفته است"



اعتراض من به ادعای کشته شدن ندا توسط یک عامل خارجی و اعتقاد من مبنی بر تاسف‌بار بودن اما اجتناب ناپذیر بودن چنین اتفاقاتی در اعتراضات غیر قانونی به قوت خود باقی است.


امروز بعد از فروکش کردن تب اولیه  کشته شدن ندا آغاسلطان میشود از نماهای مختلفی به این موضوع نگریست .


من به مدیریت آقای احمدی نژاد نه تنها اعتماد نداشتم که بسیار بی اعتماد بوده و هستم و این واقعیت را که ایشان توان اداره ی کشور را ندارد از همون جلسه اول تبلیغات تلویزیونی ایشان فهمیدم.(و از این بابت به خودم افتخار میکنم).
اما به حسن نیت ایشان و صداقتشان شکی نداشتم.
اما موضوع  کشته شدن ندا آغا سلطان منو از آقای احمدی نژاد بکلی ناامید کرد.
نه اصل کشته شدن این چیزا همجا پیش میاد . اینکه یک دولت نتونه مسئولیت یک اتفاق رو بعهده بگیره و مقتول رو متهم به قتل خودش بکنه.
این کار از چندین بعد محل افسوس و اعتراضه که فکر نمیکنم تکرارش لازم باشه.
ولی در جهان اول همچین خبطی (اتهام) میتونست ده تا دولتو سرنگون کنه .
در مورد اقتدار آقای احمدی نژاد در مصاحبه با لری کینگ در امریکا در مهرماه 1387 صحبتهای زیادی شده .


من در هنگام تحقیق در مورد مرگ ندا یک کلیپ از بخش مربوط به ندا با لحظات تبلیغ و چند ثانیه پشت صحنه ش رو دیدم که نقلش
مفیده:













لری کینگ مصاحبه گر مشهور آمریکائی : دختر جوانی به نام ندا در تظاهرات خرداد ماه کشته شد و شما گفتید که این موضوع مرموز است و پیگیری میکنیم چه شد؟ به چه نتیجه ای رسیدید؟




• { آقای رئیس جمهور با یک چهره گناهکار میگن :}
اولن ما متاسفیم که یک هموطن ما کشته شد { مرسی ممنون }
ایشون کسی بود که توی تظاهرات نبود،در یک خیابان فرعی که مطلقن تظاهراتی نبود کشته شد،طبق گزارش پزشک قانونی از یک اسلحه با فاصله نزدیک کشته شد.اما یک سئوال جدی برای ما باقی مونده.چون وقتی از خیابان اصلی حرکت میکنه یک دوربین صدها متر ایشون تعقیب میکنه
همون دوربینی که تصویر کشته شدن ایشون رو منتشر کرد

• شما چه می خواهید بگوئید؟

• اجازه بدید ! ایشون دائمن زیر نظر یک دوربین بوده که بعدن تصویرش در رسانه های اروپائی منتشر شده.

• !!!

• ما تعجب میکنیم چطور این دوربین نتونسته قاتل رو ثبت کنه ! {این علامت تعجب مال تعجب آقای احمدی نژاد است }!!!!!!!!!!!! {و اینها مال تعجب ما}( آخه آقای رئیس جمهور مگه از تصویر بردار ارث پدرمونو طلب داریم ، خدا پدر مادروشو بیامورزه که همین قدرشو گرفته تا بخشی از حقایق حادثه آشکار بشه - بماند که تصویر  ضارب احتمالی  را گرفتن کارت شناسائی شو هم روی اینترنت گذاشتن و...)
• اونجا تظاهرات بود و مردم زیادی اونجا با تلفن همراه بودن.

• این موضوع با دو تا دوربین فیلم برداری شده . شما که متخصصین {نمیدونم تو آمریکا هم هندونه کار میکنه یا نه } ، از تصویر میشه فهمید که از چند تا دوربین فیلم برداری شده.با دو دوربین فیلم برداری شده ، ایشون هم از کلاس موسیقی میومده {!}، اینو استاد موسیقیش تائید کرده{!} ، اما دوربینی که مدتها اونو تعقیب میکرده ، چرا تصویر قاتل رو نشون نمیده {!}، تا ما بریم باهاش برخورد کنیم{!}.


بفرمائید این تصویر ضارب احتمالی 


• شاید هزاران نفر با دستگاه تلفن موبایل اونجا بودن و همشون هم دوربین داشتن
حالا مقصودتون چیه چی میخواین بگین؟

• همون کسی که با دوربین موبایل دهها دقیقه این خانم رو تعقیب کرده تصویر قاتل رو هم منتشر بکنه تا ما بتونیم با هاش برخورد کنیم ، تا قوه قضائیه ما اونو دستگیر کنه یک دوربینی که میتونه دهها دقیقه یک نفرو زیر نظر داشته باشه چطور یک قاتلی که از فاصله نزدیک و یکی دو متری اونو به قتل رسونده ، تصویر اونو نداره؟ این برای ما سئواله !

بفرمائید اینهم فیلم  ضارب احتمالی خوبه؟!
می خواهید خودمون هم بگیریمش دم در اوین با پرونده
و بازجوئی شده تحویلش بدیم ?



  بابت نا سزاهای داخل فیلم عذر خواهی میکنم در اولین فرصت اصلاح میگردد







• خوب نتیجه ؟

• و برای شما اطلاع میدم در کودتای علیه آقای چاوز ، در ونزوئلا هم شبیه همین سناریو پیاده شد
{ کدام سناریو شما که تا حالا چیز خاصی در مورد سناریو نگفتین ! مصاحبه کننده که اون چیزی که توی ذهن شماست رو نشنیده }!
یک دختر خانم جوانی از خیابان اصلی زیر نظر دوربین به خیابان فرعی که میرسه کشته میشه

• خوب منظورتون چیه ؟

• اجازه بدین ! و آقای چاوز متهم میشه به کشتن اون دختر، همون موقع ما میبینیم که کودتا چیان مورد حمایت دولت وقت آمریکا هستند. ما این حادثه رو یک حادثه مشکوک میدونیم .
{ کدام حادثه آقای رئیس جمهور قتل دختر ونزوئلائی؟
از خیابان اصلی اومدن دختر ونزوئلائی به خیابان فرعی؟
اینکه یک دوربین دختر ونزوئلائی رو تعقیب میکرده؟
کودتای علیه چاوز؟
حمایت امریکا از کودتا چیان ؟
کدامیک مشکوک هستند ؟
ای بابا عجب منافق کوردلی من هستم ، قتل دختر ایرانی ؟ خوب ! فهمیدیم }

• آهان گرفتم مطلبو اوکی فهمیدم !!! { ببین! بازم خارجیا! چه زود دوزاریشون میفته! بسشه دیگه سوژه رو گرفت تا یک هفته معرکه بازارشون به راهه }.
{ آقای رئیس جمهور یکم چهرش جمع جور تر میشه و اعتماد به نفسشو پیدا میکنه و دور ور میداره }

• دختر خانمی که از کلاس موسیقی میومده دوربین مدتها تعقیبش میکرده

• خوب متوجه شدم

• دوربین مسافت زیادی.......

• فهمیدم شما میگین نقشه بوده

{لبخند رضایت و پیروزی آقای احمدی نژاد که دمم گرم اینو هم ناک اوت کردم}
• حالا میریم آگهی و بر میگردیم

 در این زمان برنامه میره روی آگهی ولی فیلم برداری ادامه داره مصاحبه کننده با عصبانیت به کارگردانش میگه :
"جان" سعی کن وقتی من صحبت میکنم توی گوشی صحبت نکنی
منو عصبانی میکنی منو عصبانی نکن ... منو ..... عصبانی نکن

و بدون اینکه به احمدی نژاد نگاه کنه با خشم به یک گوشه خیره میشه .
نمیدونم من که خیلی خجالت کشیدم هرچی باشه آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ایرانه ای کاش ایشون میگفت : خوب کردیم آقا هرکی بیخودی اعتراض بکنه سزاش همینه دفعه بعد بدترشو میکنیم ولی این ..........










این ماجرا را خودتان ببینید
فیلم 4:30 ثانیه میباشد الباقی صامت صحنه های اضافه است
مشکل نامعلوم تکنیکی









۱ نظر:

انسان سکولار گفت...

وقتی جمله‌ی داخل پرانتز را مبنی بر اینکه به خودم بابت تشخیص ناکارامدی آقای احمدینژاد افتخار می‌کنم را با این حقیقت که الان افتخار می‌کنم که جزو اولین گمراهانی هستم که متوجه شده‌ام آقای احمدینژاد برتر از مصدق هستند در کنار هم می‌گذارم به خودم افتخار می‌کنم که جزو اولین کسانی هستم که می‌فهمم هیچ نمی‌فهمم!!!