در چهارچوب جمجمه

حقیقت نیازمند انتقاد است ، نه ستایش - نیچه

۱۳۸۹/۰۷/۰۴

جوجه اردک زشت

# مذاکرات با آمریکا
# اوپوزسیون جمهوری اسلامی
# از دیگران






در سایت رادیو فردا دوستی با نام جوجه اردک زشت در کامنت خود  نکاتی را اشاره کرده اند که مطلب مذکور بدون کم و زیاد و فقط با تاکید روی بخشی از آن تقدیم شده است

توسط: joujeh ordal zesht از: iran
۰۴ ۰۷ ۱۳۸۹ ۱۷:۰۵

به جز جبهه ملی ، زیبا کلام و یک کارتون گویا در خودنویس هیچ گروه و حزب و فعال سیاسی اظهارات احمدی نژاد در سازمان ملل را که قطعا برای ایران و ایرانیان عواقب زیانباری به دنبال خواهد داشت محکوم نکرد . حتا زحمت نوشتن یک مقاله به خودشان ندادند .
این در حالیست که برای یک خانمی که محکوم شده در دادگاه (بدون وکیل و هیات منصفه ) به اتهام مشارکت در قتل همسرش و یا اظهارات همین ریس جمهور در مورد منشور کورش یا بازگشت به مکتب ایران معاونش صدها مقاله و میلیونها کلمه در رسانه های ایرانی منتشر میشود . تو گویی که کشور در آستانه فرو افتادن در یک جنگ نفرینی است اگر این خانم محکوم شود یا اگر ان منشور ۴ ماه اسباب بازی تبلیغاتی ریس جمهور فعلی باشد . احزاب و افرادی که دست به دامان حتا برزیل شده بودند تا این خانم را نجات دهند ( که از نظر انسانی بسیار پسندیده است اما بسیار شبیه بازی با ان منشور است اگر در موارد مهم دیگر سکوت شود ) اکنون ساکتند .
ظاهر قضیه ساده است اما در عمق ان یک طرز فکر فاجعه آمیز که ریشه در فرهنگ سیاسی ما ایرانی ها ( اپوزیسیون و حاکمیت ) دارد خوابیده که نهایتا ما را به سوی یک فاجعه دیگر سوق خواهد داد .

دلیل این سکوت چیست ؟





۱) آیا اپوزیسیون پر مدعا با نظرات احمدی موافق است ؟
یا ان را مهم نمیداند ؟
یا ان را حق امریکا و امریکا ییها می داند ؟ یا از اینکه احمدی به دامان ضد امپریالیسم حکومت بازگشته (مثل لاریجانی و توکلی و مطهری ) خوشحال است ؟ یا اصلا مشکل اپوزیسیون با احمدی همین تلاش او برای برقراری ارتباط با امریکا بود و زنده کردن ارزش های باستانی و ایرانی (ولو به شکل صوری ) که حالا بهم خورده ؟

۲)آیا اپوزیسیون نگران برقراری ارتباط با امریکا بود و ان را تثبیت احمدی قلمداد میکرد و حالا خوشحال است که مذاکره بهم خورده و احتمالا در فضای بی اعتمادی بوجود امده مطمئن است مذاکره ای وجود نخواهد داشت ؟
و اگر جنگی هم در بگیرد او مسول نیست و شاید هم حاکمیت تضعیف شود و کسی چه میداند شاید وسط آتش و خون مثل لنین در روسیه آنها به قدرت برسند ؟!


در هر دو صورت فوق اپوزیسیون ج ا نشان داده است که تفاوت ماهوی با ج ا ندارد ، بر اساس منافع خود و نه منافع ملی با قضایا بر خورد میکند ، هو چی است ، از مفاهیم حقوق بشر و آزادی و عدالت و ... استفاده ابزاری میکند ، ضد آمریکایی است و هوادار خشونت و ضد مذاکره و حرکت های صلح آمیز در همه جاست .

این در حالیست که فاجعه ۱۱ سپتامبر را افرادی که هیچ کدام ایرانی نبودند به وجود آوردند و طنز تلخ تاریخ را ببین که دولت های مربوط به ان جنایت کاران امروز خودشان را متحد و دوست امریکا میدانند و علیه ایران صف بندی کرده اند اما ما ابلهانه خودمان را شریک و مجرم اصلی میکنیم . همانها به سفارت همین ج ا حمله بردند و همان ها در عراق جنگ شیعه و سنی راه انداختند و همانها در ایران امواج بمب گذاری و کشتار و آدم ربایی ایجاد خواهند کرد .

۳ نظر:

borzu گفت...

انسان سکولارعزیز ،
با تشکر از انتخاب ارزشمندتان و متن زیبا از جوجه اردک ،
اجازه میخواهم در واکنش به " دلیل سکوت" جسارت فضولی بخود داده تا بگویم :

این حقیر فکر میکنم چرا ما همه طرفین بازی، بازی را میدانیم اما بازی نمیکنیم! یعنی درست بازی نمیکنیم ، نمیخواهم بگویم این سیاستی که میرود درست نیست، اما بهتر هم میتوان.
و در این باب بطور قاطع میتوانیم دولت فعلی جمهوری اسلامی را یکی از اصلی ترین مخاطبان این چرایی بدانیم .
میگوییم غرب دارد ایران را به بازی میگیرد و دنبال اهداف دیگری به جز انرژی هسته ای است، خوب چرا تلاش نکنیم تا این بهانه را از جلوی پای خودمان برداریم، به نفع چه کشوری است اگر ما مثلان نه به عنوان شرط ، اما برای نشان دادن حسن همکاری اعلام کنیم که تولید خود را تا نصف پایین میاوریم . حالا که نیروگاههای برق توی طرح تا شروع به کار فاصله زیادی دارند، میتوان تمرکز بیشتری روی کارهای تحقیقی داشت و در مقابل از شدت تولید غنی سازی خود کاست . این به جایی آسیب نمیزند، و یک حرکت زیبای سیاسی است. دست بازی ها را توی حنا میگذارد و دست برخی را رو میکند.

انسان سکولار گفت...

برزوی عزیز تمام این متن متعلق به شخص ناشناسی است که نام مستعارش جوجه اردک زشت است و در سایت رادیو فردا در بخش کامنتها اظهار نظر کرده اند و من فقط نام پست را از نام ایشان استفاده کردم و عکس را گذاشتم و در مقابل مطلب ایشان احتیاجی به اضافه کردن چیزی نبود

انسان سکولار گفت...

اما این موضوع را انشاء الله پستی می کنم اما مختصرا عرض کنم که


ایمان دارم ایشان فقط عدم پیشرفت ایران را می خواهند و اینها همه بهانه است و هر کار ما بکنیم ایشان به ما اجازه ی نفس کشیدن نمی دهند

ایشان ما را به چشم مسلمانان شیعه نمی بینند بلکه ما ایرانیان در واقع فرزند کسانی هستیم که خدایان بابل را می پرستیدیم و ایشان نمی خواهند ما دوباره سر برآریم تا سیستمهای دین و دنیای ایشان بر هم ریزد و در این کار از هیچ چیز فرو گذار نخواهند بود

از جمهوری اسلامی بپرسید دلیل دشمنی غرب با تو چیست می دانم که او بهتر توضیح می دهد من نمی توانم بیشتر موضوع را باز کنم