# ازدواج موقت
# بکارت
# روابط قبل از ازدواج
# اجتهاد
# رفرم اسلامی
فتوای بسیار قابل توجه در مشروعیت ترمیم پرده بکارت
آیت الله العظمی روحانی |
حق طبیعی و حیاتی فرزندانمان را که
همانا داشتن یک زندگی
انسانی و سالم است
بی دلیل از آنها دریغ نکنیم |
لابد متوجه شده اید که من تمایلی به اطناب کلام ندارم پس عرایض تلگرافی مرا با درایت خود مبسوط کنید
در ضمن :
تذکر : پیام زیر فقط در چهارچوب جمجمه خودم پرورده شده و در همین حد اعتبار داره
منتشر نکنید !
معتقدم نظریات اینچنینی باید در کنار
تمام مطالب بررسی شود تا خواننده بداند فضای فکری نویسنده
چگونه بوده اگر این مطلب را مفید میدانید یا میخواهید نقد کنید
لینک بدهید.
وجه مخرب داستان زمانی است که دین عکس نیاز های جامعه فرامینش را تحمیل کند.
تشیع دارای سیستم بسیار توانائی به نام "اجتهاد" است و این مهم میتواند تقابل قریب الوقوع دین و مدرنیته را در جامعه ی ایران به تعاملی شکوهمند که موجب کسب وجهه ی رهبری دنیای اسلام برای ما گردد مبدل کند.
این رویکرد مستلزم درایت و شجاعت مجتهدین راستین است تا چون مجاهدین در راه خدا با نفوذی های اسلام ستیز که اکثرا مقام های بالای در دین دارند چون مجاهد ی بجنگند!
از دیگر امکانات تشیع متعه یا صیغه و یا ازدواج موقت میباشد.
هرگاه نام ازدواج موقت می آید فریاد خانمها بلند میشود و این در حالی است که این مکانیزم دقیقا منافع ایشان را تامین میکند.
بدیهی است که اینجا صحبت ازدواج موقت مجردین است نه ازدواج مجدد!!!
در باب نگرش خودم در باب چگونگی بکارگیری این مکانیزم برای جوانان در پست دیگری سخن خواهم گفت .
اما
ترمیم بکارت
شاید بد نباشد تاکید کنم که به نظر من احمقانه تر از ترمیم بکارت کاری دیگر در دنیا نباشد اما معتقدم اگر این موضوع لازمه ی برخورداری دختران ما از تجربه ی طبیعی روابط جنسی که به زعم روانشناسان و جامعه شناسان نه تنها حق که نیاز یک زندگی سالم و پیش شرط یک ازدواج موفق است باشد میتواند یک راه حل محسوب گردد.
حکم اسلامی اش چیست و ازدواج موقت و بکارت چگونه باهم جمع میشوند؟
استفتاء از آیت الله العظمی روحانی
الروحانی مرجع واقعی تشیع به واسطه ی توجه به دلیل اصلی و معنای واقعی مرجع تقلید که نوآوری و بروز سازی دین است |
موضوع : عمل جراحی پرده بکارت
تاریخ: 1/7/1385
به نام خدا
اما می داند که با ازدواج موقت بکارت خود را از دست می دهد و بعد از ازدواج دائم شوهر و خانواده او متوجه این عمل او خواهند شد و او را به عنوان یک دختر هوسباز سرزنش خواهند کرد :
1 – آیا بر چنین دختری جایز است که بعد از ازدواج موقت و از دست دادن بکارت با عمل جراحی دوباره صاحب پرده بکارت شود تا کسی از ازدواج موقت مخفیانه او اطلاعی پیدا نکند ؟
2 – اگر شوهر دائم بکارت دختر را یکی از شروط ضمن عقد قرار دهد آیا می توان این بکارت غیر واقعی را به شوهر به عنوان بکارت واقعی مطرح کرد ؟
…تصویر جواب های آیت … روحالی به این سوال ها به شرح زیر است :
1) دختریکه بکارت او زایل شده است باعمل جراحی مجاز است بکارت را برگرداند هیچ اشکال ندارد
2) چنان که در ازدواج دائم که در ضمن عقد شرط بکارت شود و دختری که با جراحی صاحب بکارت شده است واجد شرط است، واقعی و غیر واقعی فرقی نمی کند بحرحال عقد صحیح است و هیچ اشکال ندارد
الروحانی
-------------------------
لطفا به مضامین مورد تائید قرار گرفته در پاسخ که در سئوال مستتر است توجه کنید.
×××××××××××××××××
چرا که با دیدی کاملا سکولار مذهب را برای جامعه لازم و اسلام را هویت ایران میدانم.
ظاهرن این استفتاء (به نظر من بسیار مهم و امید بخش نه از نظر اجرائی بلکه از نظر روانی ) را مدیون
آقای حمید توکلی کرمانی هستیم.
در همین رابطه:
خرید بکارت
(نگاهی به مطلبی دربارهی بکارتهای مصنوعی و کامنتهای خوانندگان یک سایت که نشان از نگرانیهای نوچوانان و جوانان ما در این باب دارد).
(نگاهی به مطلبی دربارهی بکارتهای مصنوعی و کامنتهای خوانندگان یک سایت که نشان از نگرانیهای نوچوانان و جوانان ما در این باب دارد).
شنودک سرکوب غرایز
(مطلبی طنز دربارهی نگاهی متفاوت در مورد داشتن پردهی بکارت به عنوان یک ضعف نه قوت)
(مطلبی طنز دربارهی نگاهی متفاوت در مورد داشتن پردهی بکارت به عنوان یک ضعف نه قوت)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر