در چهارچوب جمجمه

حقیقت نیازمند انتقاد است ، نه ستایش - نیچه

۱۳۸۹/۰۳/۳۱

وظیفه ی روشنفکر


کامنتهایم
 برای سایت فرهنگ شناسی - دکتر فاضلی




7 خرداد, 1389 - 21:54 — انسان سکولار (کاربر ثبت نشده)
انصاف نیست


اصلن درست نیست که کسی عنوان چامعه شناس را بدوش بکشد به خرج ملت تحصیل کند استاد دانشگاه باشد و وبلاگش را سال به سال آپدیت نکند و در مسائل اجتماعی مصلحت را در سکوت ببیند .
اگر صلاح نمیدانید نامتان را به خطر بندازید ما را ارشاد کنید تا ما بگوئیم.
و اگر نمیدانید که در جامعه چه خبر است با اینکه تاسف دارد ولی بگوئید تا بگوئبم.



-----------------------------------------------------------

27 خرداد, 1389 - 23:49 — fazeli
پاسخ به انسان سکولار


من از خوانندگان بابت عدم بروز رسانی وب سایت عذرخواهی می کنم. البته یکی از تفاوت های وب سایت و وبلاگ همین عدم ضرورت نگارش هر روزه در آن است. من تا آنجا که در توان دارم چیزهایی که می دانم و توان تحمل گفتن آنها را بیان می کنم. بیش انچه نوشته ام یا نمی دانم یا توان گفتنش را ندارم.

----------------------------------------------------------------------


استاد زدید به خال توان گفتن ندارید ؟
یعنی چه ؟ عاجزانه خواهش میکنم بگوئید منظورتان چیست ؟
آخر چگونه میتوان دید و فهمید و سکوت کرد؟
من منظور شما را میفهمم . نمونه بارز آن که حتی توان دادن هزینه ی انتشار نظریاتم را در نزد اطرافیان خود را هم ندارم و وبلاگم کاملن ناشناس است .
اما با جدا کردن شخصیت حقیقی و مجازی ام مشکل را حل کردم و نتوانستم سکوت پیشه کنم.
وظیفه ی ذاتی یک روشنفکر همین است .
اساسن روشنفکر اگر ساختار شکنی نکند و اندیشه هایش را تبلیغ نکند که جای سئوال است.
کما اینکه میگویند روشنفکر حق ندارد مدت زیادی در تردید بسر برد و باید فورن اندیشه اش را در هر موضوعی به قوامم برساند و از اشتباه کردن و نقد شدن نترسد.
حداقل کاری که میتوانید بکنید اصلاح و ارشاد ما است تا ما به جای شما ریسک انتشار اندیشه های (در جامعه ی ما ) انقلابی را بپردازیم.

هیچ نظری موجود نیست: