در چهارچوب جمجمه

حقیقت نیازمند انتقاد است ، نه ستایش - نیچه

۱۳۹۰/۰۵/۱۶

چالشی مردانه با حجاب زنان

# عفاف بدون حجاب



من به جرات مسبب نود درصد مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور را حجاب یا به عبارت صحیح تر تفکر حجاب و عفاف می دانم
از آنجا که به هیچ عنوا ن به نظر نمی رسد که کسی انگیزه و یا مسئولیت بیان و تشریح این موضوع را داشته باشد و از آنجا که کار به نظر من دیگر از نابهنجاری گذشته و بحرانی شده و چون که اصرار دارم انسان مسئولی باشم مجبورم با تمام قوا با تفکر حجاب و عفاف چالشی مردانه به قصد نشان دادن چهره ی شیطانی و توطئه وارش که زیر حجاب اخلاق و امنیت پنهان است انجام دهم

این به نوعی آخرین تقاضای من است که اگر کسی فکر میکند چیزی را باید بدانم که از دید من پنهان مانده به من بگوید البته مدتهاست تقاضای یک مباحثه در این باب داشتم که از خُرد و کلان و عوام و خواص عملا مایه ای برای بحث و استدلال از خود نشان ندادند
به هر حال بدیهی است که هر زمان متوجه شدم راه خطا می پیمایم قطعا برگشت میکنم

اما چند نکته را لازم میدانم که عرض کنم:

1- تا زمانی که حجاب اجباری است داشتن حجاب کامل اسلامی وظیفه ی هر شهروند قانون مدار است و بد حجابی قانون شکنانه و حساسیت زا عملی است مغایر با قاونمداریِ لازمه ی یک شهروند خوب که توان نیروی انتظامی کشور را فرسوده می کند و شایسته نیست
2- بحث من و انگیزه ی من ابداسیاسی نیست و فارغ از موضوع حکومتی و سیاسی مربوطه است
3- آنچه من با آن مخالف و برای روشن کردن نادرستی آن تلاش میکنم اندیشه ی مرتبط دانستن عفاف به حجاب است و به طریق اولی حجاب اجباری را هم تقبیح میکنم اما معتقدم حجاب حتی خود خواسته هم غلط است که دلایل آن مشروحا به عرض خواهد رسید

هیچ نظری موجود نیست: