در چهارچوب جمجمه

حقیقت نیازمند انتقاد است ، نه ستایش - نیچه

۱۳۸۹/۱۱/۱۵

آخرین مصاحبه‌ی شاه

# محمدرضا شاه پهلوی
# یهودیان 
# راز بزرگ

من اعتقاد دارم که سرنگونی محمدرضا شاه یهلوی بنا بر خواست لردها و با کمک لابی یهودیان دنیا بخصوص آنوسی‌های ایران آنها که به وفور امروزه در چهره‌ی عناصر اطلاعات و سپاه درون نظام نفوذ کرده‌اند صورت گرفته است

به این بخش از صحبت‌های ایشان توجه کنید

بخشی از مصاحبه محمد رضا پهلوی آخرین شاه ایران را با وایک والِس که در سال 1974

والِس: هیچکدام از نظرات شاه مانند نظر ایشان در رابطه با تاثیر لابی یهودیان آمریکا تا بالاترین سطوح, مورد حمله قرار نگرفت.

والِس: مطمئنا شما عالیجناب به من نمیگویید که لابی یهودیان در آمریکا ریسمان ریاست جمهوری را میکشد؟

محمد رضا پهلوی: نه کاملا! اما من فکر میکنم که حتی بیش از اونه که مصالح اسراییل را در بر بگیره.

والِس: شما فکر میکنید که لابی یهودیان در آمریکا تا اون حد قویه که بر ضد منافع اسراییل باشه؟

محمد رضا پهلوی: بله! بعضی مواقع اونها حتی بر علیه منافع اسراییل حرکت میکنن. اونها خیلیها را بی مورد تحت فشار قرارمیدنو

والِس: چرا رییس جمهور آمریکا باید به اونها توجه کنه؟

محمد رضا پهلوی: آنها قوی هستند

والِس: قوی از چه لحاظ؟

محمد رضا پهلوی: خیلی چیزها را تحت کنترل دارند.

والِس: چه چیزهایی را کنترل می‌کنن؟

محمد رضا پهلوی: روزنامه ها, میدیا, بانکها, اعتبارات و همین جا ختمش میکنم.

والِس: اعلیحضرت! آیا شما واقعا فکر میکنید که لابی یهودیان در آمریکا اینقدر قوی هستند؟ اونها میتونند میدیا را وادار کنند که نظراتشون در رابطه با امور خارجی را منعکس بکنن؟

محمد رضا پهلوی: بله

والِس: آنها گزارش نمیدهند, ما گزارش نمیدهیم بر اساس حقیقت؟

محمد رضا پهلوی: لطفا همه چیز را قاطی نکنید. من نمیگم تمام میدیا. من میگم در میدیا آدمهایی دارند. نه تمام میدیا. بعضی روزنامه ها نظرات خودشون را درجمع یکنن.

والِس: برای مثال نیویورک تایمز, تحت تملک خانواده سالزبورگ هست که یهودی هستند. آیا شما میگین که نیویورک تایمز یکطرفه و سرخود در خبر رسانیش در رابطه با صهیونیسم, وجود اسراییل, روابط آمریکا با کشورهای عربی عمل می‌کنه؟

محمد رضا پهلوی: شما باید تمامی مقالات نوشته شده در نیویورک تایمز در مورد این موضوعات را کنار هم بگذارید و نتیجه بگیرید. شما میتونید اینها رو به کامپیوتر بدید و کامپیوتر جوابش را به شمامیده.

والِس: طوری که شما حرف میزنید به معنی این است که شما به این حرف اعتقاددارید.

محمد رضا پهلوی: بگذارین که منتظر جواب کامپیوترباشیم.

والِس: واشنگتن پست

محمد رضا پهلوی: مشابه

والِس: نتورک

محمد رضا پهلوی:کمتر

والِس: بایستی بگم که که شما با شخصیت کاندید مورد علاقه تون صحبت میکنید.

محمد رضا پهلوی: چنانچه دوست دارید! من همیشه سعی کردم که کاندیدی باشم که همیشه بودم.



هیچ نظری موجود نیست: