نظام لیبرال دمکراسی امروزه ناکارامدی خود را بشدت نشان دادهبا وجود نهادهای مدنی و دموکراتیک قدرتمندی که در کشورهای غربی وجود دارد اما بخوبی شاهدیم که چگونه نبودن یک رهبر مادام العمر و مسئول در این کشورها موجب شده هر رئیس جمهوری به جز مصالح کوتاه مدت مردم و بدست آوردن محبوبیت در بین مردم و گذراندن دوره ی خود بدون دردسر به چیز دیگری اهمیت نمی دهدسرمایه دارن براحتی از طریق رسانه های قدرتمند خود نبض افکار عمومی را در دست گرفته و رئیس جمهورها را وادار می کنند که بر اساس منافع آنها حرکت کنندسالهاست که غرب می داند اقتصادش ورشکسته است و دولتها مدام از سرمایه داران قرض گرفته و سپس این پولها را دوباره به جیب سرمایه داران که صاحب کارخانه های اسلحه سازی و تشکیلاتی که هیچ بازده ی اقتصادی و بهره وری مفید اجتماعی مطلوبی ندارد می ریزندسرمایه دارها تمام صنایع و تجارتهای سود آور را از چنگ دولتها خارج می کنند و هر زمان که دچار مشکل اقتصادی می شوند دولتها را وادار می کنند که به آنها کمک کند و خود در تجارت سهام و دلالی و قرض دادن به دولتها میلیاردها پول به جیب زده و با حمایت از سیاستمدارانی که قول کاهش مالیاتها را داده اند از پرداخت مالیات فرار کرده و روزبروز حکومتها را مقروضتر و گرفتارتر می کنندپس این نظام نمی تواند نظام مطلوبی برای ایران باشداین عوارض در حالی است که به طور کلی فرهنگ کار گروهی و انجمنی در غرب وجود دارد اما توجه داشته باشید که در ایران که مردم هیچ وحدتی با هم ندارند چگونه در صورت نبودن یک مرجع قدرتمند می توان فضای سیاسی کشور را کنترل شده و جهتمند داشتدر ایران خیلی زود سودجویان با حمایت از رهبران مذهبی برنامه های سیاستمداران دلسوز را خنثی کرده و رهبران سیاسی را تحت فشار می گذارند تا منافع آنها را تامین کنند چرا که میدانیم تا چه حد مردم ایران مردمی مذهبی و معتقدی هستند و تحت نفوذ رهبران مذهبی خود می باشنداگر ما رهبری سیاسی و مذهبی کشور را از هم جدا کنیم بزودی این دو رهبری مقابل هم قرار خواهند گرفتاز طرفی جدائی دین از سیاست در اسلام امکان پذیر نیستاسلام دینی است اجتماعی و به مسائلی مانند ارث و دیات و حجاب نیز داخل شده و این چالش بزرگی برای سیاستمداران کشورهای اسلامی خواهد بودبخصوص وقتی که یک کشور مانند ایران مورد طمع زیاده خواهان باشد و از دین و علمای دینی برای عقب ماندگی آن استفاده شوداما خوشبختانه تشیع یک روش پیشرفته ی سکولاریستی دارد به نام اجتهادبا کمک اجتهاد می توان گره های کور این مملکت را با اجماع و تدبیر حل نمود و این در زمانی مقدور است که رهبری سیاسی و مذهبی درگیر رقابت و جدال نباشند و یکی باشندباید نخبگان و روشنفکران ایران این ضرورتها را درک کرده و با پذیرش حاکمیت فقیه عادل دست در دست وی کشور را از گردنه های دشوار پیش رو عبور دهندما اکنون در مقطع حساسی قرار داریم و جز اتحاد راهی برای رسیدن به سعادت و پیشرفتی که مستحق آن هستیم نداریم
در چهارچوب جمجمه
حقیقت نیازمند انتقاد است ، نه ستایش - نیچه
۱۳۹۰/۰۸/۱۹
نظام مطلوب سیاسی برای ایران چیست؟
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر